24 Ekim 2016 Pazartesi

AQUAFABA ( Nohut Suyu )

   
  Uzun zamandır yumurta yerine kullanılabildiğini bildiğim halde bir türlü denemeye vaktim olamamıştı nohut suyu yapmayı. Aquafaba'yı araştırırken deneme yapan arkadaşların pek de başarılı olamadıklarını okudukça her seferinde vazgeçiyordum.
  Aşure yaparken haşladığım nohutları akşamdan suyu ile birlikte bekletince sabaha suyunun jel gibi olması beni ümitlendirdi. Malesef o suyu beze yapımında kullanmaya vaktim olmadı. O zaman yeniden yapmak farz oldu dedim ve hemen kolları sıvadım. İlk deneme başarılıydı. Umarım sizde benim kadar şanslı olursunuz🙏🏻Kolay gelsin.

Malzemeler:

2 Su brd . Kuru Nohut
8 Su brd . Su


Hazırlanış:

 Yıkadığımız 2 su brd. nohutları 8 su brd. içme suyu ile düdüklü tencerede 1,5 saat haşlıyoruz. Soğuduktan sonra suyu ile birlikte nohutları buzdolabında 1 gece bekletelim. Ertesi gün nohutlar ile suyu ayırabiliriz. Nohutları  pilav ve yemekler de kullanmak üzere buzlukta saklayabiliriz.Nohut suyumuzu kavanoz da buzdolabında birkaç gün saklayabiliriz. 
  Nohut suyunun 3 yemek kaşığı 1 yumurta akı yerine kek, tatlı tuzlu kurabiye, beze  gibi yiyecek yapımında kullanılabilir.

AQUAFABA hakkında daha fazla bilgi için :
www.aquafaba.com 
İnternet sitesini inceleyebilirsiniz. 

1 yorum:

  1. Merhaba, nohutları önceden ıslıyor musunuz normal yemek yapar gibi?

    Teşekkürler

    YanıtlaSil