16 Ekim 2016 Pazar

PİZZA


            



Pizza Hamuru:

1 yumurta
10 gr tuz
5 gr şeker
10 gr yaş maya yada 1 paket instant maya 
1/3 su brd zeytinyağ
300 ml ılık su + gerektiği kadar
1 kg un 

Pizza üst sosu:

Yazdan evde hazırladığınız domates sosunu  yada
küp domates'leri blender'dan geçirip ( ben ev yapımı domates kullanıyorum ama yoksa Demko marka küp domates konservesi ile de güzel oluyor) 
1-2 dal Taze kekik 
1-2 diş Sarımsak
Tuz
Karabiber

Rendelenmiş Tofu peyniri yada 
Keçi peyniri ( alerji durumunuza bağlı) biz keçi ürünlerine geçmeden önce bu pizzayı soya peyniri ( Tofu ) ile yapardım.

Alerji durumunuza bağlı tavuk, hindi, mısır, mantar, zeytin, soğan, ıspanak ( kavrulmuş) ,enginar roka,kuru domates, biber, ..........gibi malzemeler kullanabilirsiniz.


Hamurun hazırlanışı:
    Kuru malzemeler bir yoğurma kabında karıştırılır. Yumurta , zeytinyağ ve su eklenerek yoğurulur. Hamur dinlendirilerek her 15 dk'da bir 3 kere yoğurulur. ( 45 dk kadar dinlendirilmiş olacak) Yaptığımız bu hamur buzdolabında 3-4 gün dayanabiliyor. 
İster porsiyonluk isterseniz de aile boyu da açabilirsiniz hamuru. Vermiş olduğum ölçü iki fırın tepsisi pizza için geçerli .4-5 kişi için ideal ölçü. Hamuru 1/2 ölçü ile de yapabilirsiniz. 
     Üzerine hazırladığımız domates sosunu açtığımız pizza hamurunun üzerine kenarlara taşırmadan sürüp. Alerji durumumuza uygun malzemeler ile çeşitlendirebilirsiniz. Benim çocuklarım hindi füme ve tavuk sosis tüketebildikleri için yanında Mantar, Mısır, Siyah Zeytin, Yeşil Zeytin , Roka ile süslüyorum. 
       En son üzerine rendelenmiş keçi peynir'ini ( kaşar) serpip önceden ısıtılmış 180-200 derece fırında kızaracak kadar pişiriyorum. 
       Afiyet olsun......




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder